Share!

«Πες το ναι!»: Μια νέα καμπάνια για την ισότητα στον γάμο σε σενάριο Γιώργου Καπουτζίδη

Η καμπάνια διεκδικεί το δικαίωμα στον γάμο και στην τεκνοθεσία για τα ζευγάρια της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας μέσα από ένα όμορφο βίντεο.

Αναδημοσίευση απο LIFO

Αλέξανδρος Διακοσάββας 29.4.2022 | 16:46

Πηγαίνοντας χθες στην επίσημη παρουσίαση της καμπάνιας «Πες το ναι!» για την ισότητα στον γάμο, μαζί με τη συνάδελφο Ζωή Παρασίδη, σκεφτόμουν πως δύο άτομα, ένας cis gay άνδρας και μια cis straight γυναίκα, που συμφωνούν στο ότι βρίσκουν παρωχημένο και εν πολλοίς αχρείαστο τον θεσμό του γάμου και όσα αυτός πρεσβεύει, πήγαιναν να στηρίξουν όχι τον ίδιο τον θεσμό αλλά το ίσο δικαίωμα σε αυτόν.

Με άλλα λόγια, ούτε η Ζωή ούτε εγώ, παρότι σε συντροφικές σχέσεις, δεν επιθυμούμε να «παντρευτούμε» με τον πατροπαράδοτο (και σίγουρα όχι με τον χριστιανικό) τρόπο. Όμως η Ζωή μπορεί να το κάνει. Εγώ όχι. Τόσο απλό.

«Είναι στο μέλλον που χτίζουμε εκεί που βρίσκουμε ένα νέο νόημα σε ό,τι νιώθουμε οικείο, στην οικογένεια και την αγάπη. Ο γάμος που διεκδικούμε είναι μια γιορτή αναγνώρισης και μία δήλωση ότι οι ζωές μας και τα αισθήματα μας υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Και είναι η στιγμή να υπάρχουν και να αναγνωρίζονται ισότιμα» αναφέρει το site της καμπάνιας που διεκδικεί το δικαίωμα εκείνο που στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες είναι πλήρως κατοχυρωμένο για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, εικοσιένα χρόνια αφότου η Ολλανδία έγινε, τον Απρίλιο του 2001, η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αναγνώρισε την ισότητα στον γάμο.

Στις χώρες αυτές δεν ανήκει ακόμα, δυστυχώς, η Ελλάδα, η οποία εξακολουθεί να στερεί την επίσημη και ισότιμη αναγνώριση από τις ΛΟΑΤΚΙ+ οικογένειές.

Περιλαμβάνοντας ζευγάρια της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας σε τέσσερις διαφορετικές, ενδεικτικές εποχές (1952, 1974, 2004, 2022) και χρησιμοποιώντας εικόνες γνώριμες, «οικογενειακής» θαλπωρής και ζεστασιάς, ακόμα και ετεροκανονικά, θα μπορούσε να πει κανείς, στερεότυπα όπως οι βέρες, το spot περνάει το μήνυμα.

«Ήμασταν πάντα εδώ» ξεκινά να αναφέρει το όμορφο, ευαίσθητο, νοσταλγικό βίντεο της καμπάνιας, της οποίας το σενάριο εμπνεύστηκε ο Γιώργος Καπουτζίδης και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Θανάσης Τσιμπίνης.

«Πες το ναι!»: 

Περιλαμβάνοντας ζευγάρια της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας σε τέσσερις διαφορετικές, ενδεικτικές εποχές (1952, 1974, 2004, 2022) και χρησιμοποιώντας εικόνες γνώριμες, «οικογενειακής» θαλπωρής και ζεστασιάς, ακόμα και ετεροκανονικά, θα μπορούσε να πει κανείς, στερεότυπα όπως οι βέρες, το spot περνάει το μήνυμα.

Non-cishet ζευγάρια υπήρχαν πάντα στην ανθρώπινη (και στην ελληνική) ιστορία, έχουν ιστορίες να αφηγηθούν, έχουν αναμνήσεις να θυμούνται, έζησαν σε ένα δύσκολο παρελθόν, αγωνίζονται για ισότητα και ορατότητα στο παρόν, έχοντας ένα ελπιδοφόρο μέλλον να περιμένουν.

«Είμαστε θύματα διακρίσεων και βίας και ελπίζουμε ότι επιτέλους βρισκόμαστε σε μία εποχή που αυτό μπορούμε να το αλλάξουμε» ανέφερε στην παρουσίαση ο Γιάννης Παπαγιαννόπουλος, εκδότης του περιοδικού ANTIVIRUS και συντονιστικό μέλος της οργανωτικής ομάδας του Athens Pride, στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Brown, παρουσία, μεταξύ άλλων, του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη –ο οποίος έχει δεσμευθεί, μετά τη συμμετοχή του στο πρόσφατο συνέδριο της πρωτοβουλίας «Upfront» της LiFO και της Tsomokos, ότι θα ήθελε να είναι ο πρώτος δήμαρχος που θα τελέσει (νόμιμο) γκέι γάμο στην Ελλάδα–, του εκπροσώπου τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσου Ηλιόπουλου, εκπροσώπων ΛΟΑΤΚΙ+ οργανώσεων και μελών της εγχώριας ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. 

«Πες το ναι!»: Το βίντεο για την ισότητα στον γάμο σε σενάριο Γιώργου Καπουτζίδη

Έπειτα ο κ. Παπαγιαννόπουλος ευχαρίστησε «κάθε άτομο, κάθε ομάδα, κάθε συλλογικότητα που ήρθε πριν από εμάς και ουσιαστικά είναι ο λόγος που έχουμε καταφέρει σήμερα να μιλάμε ανοιχτά για μια καμπάνια για την ισότητα στον γάμο», ενώ εξήγησε πως, παρότι πολλά από τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας βρίσκονται στον αέρα ή δεν υφίστανται καν, επέλεξαν να εστιάσουν στον γάμο γιατί «σε επίπεδο συμβολισμού είναι αρκετά σημαντικός, είναι μια δημόσια αναγνώριση της αγάπης ανθρώπων –και ένα πολύ μεγάλο μέρος των διακρίσεων που “τρώμε” ως κοινότητα έχει να κάνει με το ποια άτομα είμαστε και ποια άτομα αγαπάμε–, ενώ δίνει εύκολα ορατότητα σε όλα τα υπόλοιπα αιτήματα της κοινότητας και συσπειρώνει. Αυτό που διεκδικούμε είναι το να υπάρχουμε ανοιχτά, χωρίς προβλήματα και όχι στο παρασκήνιο».

Στη συνέχεια, μέσω σύνδεσης zoom, ο Γιώργος Καπουτζίδης από την πλευρά του, που ακόμα αναρρώνει από το ατύχημα που είχε πριν από λίγο καιρό και δεν μπόρεσε να παρευρεθεί στην εκδήλωση με φυσική παρουσία, σημείωσε: «Χαίρομαι πολύ που τα καταφέραμε και βγήκε αυτό το spot. Μακάρι να γιορτάσουμε όλοι μαζί πολλούς γάμους και πολλές οικογένειες από εδώ και πέρα. Εύχομαι αυτή η καμπάνια που φτιάχτηκε με τόση αγάπη να είναι απλώς η αρχή για πολλές ακόμα τέτοιες καμπάνιες. Πρέπει να κάνουμε προσπάθεια για τα ίντερσεξ άτομα, που αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες, για τα τρανς άτομα, που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που βγήκαν στον δρόμο να πολεμήσουν για όλους μας σε πολύ δύσκολες εποχές. Να είμαστε ενωμένοι, αλληλέγγυοι και θα καταφέρουμε πολλά!».

Κλείνοντας, ο Γιώργος Καπουτζίδης έδωσε ραντεβού με όλη τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα στο επερχόμενο Athens Pride.

«Πες το ναι!»: 

Η καμπάνια, λοιπόν, στοχεύει, με τον πιο απλό τρόπο, να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να πείσει την κοινωνία και την πολιτεία ότι το ίσιο δικαίωμα στον γάμο (και στην τεκνοθεσία) θα έπρεπε να είναι αδιαπραγμάτευτο, καλώντας σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, πολίτες, θεσμούς, ιδρύματα, φορείς, εταιρείες και κόμματα να υπογράψουν σε αυτή, δημιουργώντας την πολιτική πίεση με τελικό στόχο την ψήφιση αντίστοιχου νόμου.

Μπορείτε να υπογράψετε για την ισότητα στον γάμο στο pestonai.gr 

Η πανελλήνια καμπάνια Πες το ναι είναι χρηματοδοτούμενη από το Active citizens fund και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

#pestonai

Μετάβαση στο περιεχόμενο